Alla inlägg under oktober 2009

Av emelie - 29 oktober 2009 09:04

i går när jag skulle somna låg jag och plippade mellan tvkanalerna.. det var kvällöppet med hakelius och birro som pratade om mord och sexundervisning i skolorna på tv4, debatt som pratade om svininfluensavaccin på svt24 och scrubs på tv6. jag gillar birro skarpt, han säger mycket vettiga saker.. och både programmen är intressanta! men alltså. scrubs är så mycket enklare att titta på! det är inte klokt att detär vad som avgör vad man tittar på?! som tur var hade jag sett det avsnittet innan, så jag bläddrade mellan de andra två kanalerna för att få höra så mycket som möjligt av båda.


nu väntar skoldag härnäst. förhoppningsvis blir den inte längre än en timma. under dessa 4 veckor har vi blivit så bortskämda med att ha så få föreläsningar och genomgångar.. ändå hinner jag inte med ett jota.. i dag tänkte jag fråga pillan om vi skulle cykla till net on net. hon behöver hörlurar ;)



saknar min vän faktiskt. eller ja alla mina vänner, de bor så långt bort. stockholm, karlskrona, vissefjärda.. mörbylånga är det ju itne långt till, men det tar tid att ta sig när ma inte har bil.. och jag vet, egentligen är det en ren lathet från min sida..

måste bli skärpning på detta nu! nu!

Av emelie - 27 oktober 2009 15:01

sitter och tittar på tv just nu.. på en familj med hur många barn som helst, adopterade eller egna, det vet jag inte.. men det är helt fantastiskt att en del människor har så många barn. dem verkar lugna dessutom.. skulle jag ha 8-10 barn så skulle allihopa vara glömska, förvirrade och hispiga.

en dal kanske det ändrar sig, jag kanske blir mindre förvirrad. jag tror det skulle vara till min fördel. å andra sidan trivs jag ganska bra.


nu väntar jag på att lillpillan ska sluta praktiken och jag ska väl laga mat, igen. detta ständiga laga mat. vad hopplöst det är! för att itne tala om all tvätt som jag ska tvätta om en stund. jag vet inte hur jag har bett mig åt denna gången, men nu är korgen så full att jag måste gå två gånger ner till tvättstugan.

sängkläder och handdukar tar plats helt enkelt.

50 minuter kvar..


annars blir det en lugn kväll. jag gillar lugna kvällar. vattengympa vid 19. sen läggdags.. :)

å jag saknar..

Av emelie - 26 oktober 2009 19:48

nu skrev jag precis ett jättelångt inlägg om allt och ingenting.. eller ja.. det kanske var en lögn. jag började skriva innan jag gick och tränade.. och skulle avsluta nu när jag kom hem. då trycker jag på sparaknappen, och vips! så är allt borta, för jag har blivit utloggad.. lite sur kände jag mig då..


därav har jag nu ingen fantasi att skriva om allt jag skrev, så det får faktiskt vara. jag kan ju inte bara skriva något för att jag ska skriva, det måste ju ha en mening. en mening för mig.



en sak jag kom att tänka på nu är varför en del släpper sina ex så fort och andra inte. och varför man till slut funderar på hur blind man var under den tid då man var tillsammas? för i bland kommer jag på att jag inte gillar detta. undrar om det som är nu, var så under min tid. det går ju inte låta bli att fundera, man tror man känner en person.. och vips. fast, människor förändras.. jag också. tur är väl det, då får man en andra chans..

Av emelie - 10 oktober 2009 12:42

idag är det lördag! vilket smart konstaterande ?

men jag gillar lördagar, jag gilalr dock fredagar än bättre.. fredagsmys!


igår var jag hemma hos en vän och åt kräftor och drack vin. väldigt gott! sedan gick jag vidare och mötte upp några andra vänner på studentpuben. det var inte riktigt som jag hade tänkte mig eftersom jag bara såg framför mig en skön lugn fredag, själv. men det var allt annat än ensamt. det var trevligt.


i kväll ska jag till karlskrona och träffa bästa vännen. ska bli skönt, promenadskor på!


Av emelie - 8 oktober 2009 21:31

jag har införskaffat mig en ny tatuering och en ny piercing..  mormors pussmun sitter röd och fin bakom örat, nu vill jag ha en till. längre ner på halsen. men man kan ju inte gå omkring med pussmunnar överallt? jag skulle vilja skriva in 16/9 någonstans på armen i hop med min ofärdiga planering.. jag vill ha tatueringar som betyder något. den dagen tog mitt liv en annan vändning. det blir en symbol för förändring.


i dag har jag hängt undan en jacka som jag funderar på att köpa.  kostar bara 1700.. bara? idioti. är det värt dom pengarna? frågetecken!?

nja.. jag vet inte riktigt.. kan man inte vara naken när man åker skidor? det blir billigare.


jag tycker om nytt! ny matta har jag köpt, nya tallrikar.. nya korgar till mitt golv.. att få spendera pengar är väldigt trevligt! det behöver inte vara till mig, det får gärna vara till någon annan också.. gå på stan, titta, se.. sen att jag inte har pengar till att handla, det är bara tråkigt.

"jag ska gifta mig rikt".. nja, det funkar nog inte. jag vill gifta mig snällt. då kvittar pengarna. och om man inte har något att sträva efter, att spara till, då blir det ju inget roligt. eller? det är ju känslan av att äga något man längtat efter som är det roliga med shopping..


äga är ju egentligen ett väldigt tråkigt ord. äga. om man smakar på ordet, det klingar makt.. makt är obehagligt. för mig känns det som ett negativa laddat ord.. jag tycker inte om det.


nu sitter jag och tittar på tv4as "Inlåst". det är väldigt intressant. det är kul att se dom "tuffa" grabbarna bli små som möss.. det är helt otroligt. dom är inte så kaxiga längre, det känns bra. tänk om alla kunde få den chansen, tänk om det verkligen fungerar. hoppas hoppas hoppas!



Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards