Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Rubrik saknas

Av emelie - 5 november 2009 08:34

ibland trodde jag, kanske, att det kunde bli något.. i bland var jag bombsäker på inte. det berättas så mycket som ska vara till gagn för mig, för att jag ska bli glad. men hur mycket av det har visat sig stämma? egentligen ingenting. jag har gett öppningar, hintar.. men dom tas inte. så nu får det vara då. tråkigt? ja jag vet inte. man bygger alltid upp ett försvar mot sig själv och sina känslor, jag gör det i alla fall. jag intalar mig själv att jag har känslor som jag kanske egentligen inte har. efter tillräckligt mycket övertalning blir känslorna verklighet. jag är nog schitzofren.

därför är resten upp till dig, omdet finns en rest? jag borde fattat detta redan första gången.. och jag vet att jag tänkte "inte en gång till, en till?!?" men vad gjorde jag åt det? ingenting..


jag saknar linda, det är raka svar, ärliga svar och inget krångel. hon är bra, den bästa.

ibland får jag för mig att säga något, då känns det som om ingen lyssnar. jag får inget gensvar och människor verkar bara trätta på det jag säger, tjatar jag? då är det enklare att vara tyst.

det har nog alltid varit så, jag är nog ganska snabb med att folk får prata med mig och inte jag med dom. jag kan dela med mig av saker de dagarna jag känner mig oberörd, som om dom ingenting betyder. men i dag, i dag skulle jag inte prata med någon om något.


ska till mormor och hjälpa henne bära ved i em. det ska bli ganska skönt faktiskt. har inte sett henne på tok för länge, en snabbis i veckan räknas inte. nu ska vi umgås, för mig är det kvalitetstid. att bära ved är en bonus.


just nu ligger kläder i tvättmaskinen.. det är ju inget roligt, själva tvätten är ju inte så farlig. mest när man ska vika i hop det. önskar i bland att jag hade någon som gjorde det åt mig. vilket i-landsproblem som någon sa.

jag har hittat mitt pass också, åker ju till spanien om 19 dagar.. jag ser ut som en häxa, allvarligt talat. det är ju tur att man inte använder passet mer än enstaka tillfällen. senast var för två år sedan. det hinner ju gå ut innan jag åker i gen sen efter spanien, det är ju tur.

har också hämtat upp 3 jackor från förrådet, hade ingen aning om att jag ahde så många, nu hånger allktså 6 jackor i, det som borde kallas hall men jag jag kallar, hatthyllan. varför köpte jag egentligen en ny jacka? jag hade lika gärna kunnat ha den jag hade förra året? därav kunde jag lagt ner dom penarna på skor, eller ha som fickpengar? idiot.. jaja, det är lätt att vara efterklok..  nu är det nog dags att gå ner i tvättstugan igen.. blä.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emelie - 17 december 2011 14:34

Skilsmässa?   svårare att göra än att säga. 

Av emelie - 7 oktober 2010 07:31

någon sa "-dags för uppdatering?", någon annan sa "ska du blogga?"    jag har nog inte något svar på det.. det kommer lite när det kommer.. vanligen på hösten, då höstdeppen sätter klorna i min och tröttheten och de blåa ansikten kommer som ett bre...

Av emelie - 1 februari 2010 16:41

jag har trott att det är tisdag hela dagen. men nu jag tror det bara är måndag.   jag vill aldrig att det ska bli tisdag. jag vill ha dagen för 8 dagar sedan. då var det bra. jag hatar tisdagar, iallafall tisdagen i mon.   nu är ingen bra t...

Av emelie - 31 januari 2010 15:21

frustrerande dag. frustrerande gårdag. fan. jag surar lite i dag, för att jag inte kan säga vad jag vill, hur jag vill och till den jag vill.   känns som ett år av tomhet. det är egentligen bara en 12edels år, men alltså. bakgrunden talar int...

Av emelie - 27 januari 2010 17:05

i månad har gått.. inget nytt har hänt. ibland får jag panik för att jag står stilla och inte kommer någon vart.. varför kommer jag ingen vart?   skolan är skittråkig.. men det är bara 1  år kvar! ett år! ska jag inte lunna stå ut den korta tiden...

Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards