Alla inlägg under augusti 2009

Av emelie - 18 augusti 2009 22:03

jag har flyttat hem! hem till kalmar! inget mer ekenässjön, vetlanda eller eksjö! jag ahr haft ett mycket roligt jobb, och jag ångrar ingenting av sommaren.. men borta bra och hemma bäst. helt klart!

och så har jag bytt ut mina blåa köksstolat till vita. det blev lite bätte, lite finare.. nu funderar jag bara på att slänga ut min soffa/säng och sätta in en fotölj. det är mysigare, men vart ska jag göra av folket? då har jag en sittplats, och den är ju min. eller ja, kanske att jag kan dela med mig någon gång.. i bland.



varför behöver man något nytt för att glömma det gamla? är man så jävla egoistisk? -fruktansvärt..


Av emelie - 14 augusti 2009 22:47

OJ! Jag ser åter igen(!?) att jag inte har uppdaterar på  hur många dagar som helst.. kanske är det bara att inse att jag inte är en bloggmänniska..
? men jag saknar den ju om jag tar bort den.. ah.. det ger sig med tiden.. jag skriver ju egentligen inget viktigt.. eller något som någon annan förstår ett jota av ändå..



jag har slutat jobba nu.. och det känns jättehemskt! jag kommer antagligen aldrig mer vara med på en förlossning och begrunda detta fantastiska som sker.. ja, förutom mina egna då.. men det är inte samma sak. hela sista dagen gick jag med tårar i ögonen.. det var inge kul alls. hade det inte varit så förbannat långt hem hade jag varit där nästa sommar också..



i går var jag på liseberg! jag älskar karuseller, det finns ju inte mycket som är roligare nöje.. det skulle ju varit gótt med en öl, men eftersom vi bilade upp så vågade man sig inte på det.. nu visade det sig att pappa var tarzan och körde nästan hela vägen hem själv, och hans sambo en bit.. så jag behövde aldrig, och det var ju typiskt, för en öl i solen där är ju inte helt fel! men nu har jag åkt alla nya karuseller och alla gamla.. förutom fritt fall, ingen ville åka men mig så då struntade jag i det.. men balder, kanonen och alla båda vattenkarusellerna.. och hang hai och uppskjuten, slänggungor och allt vad de hette.. uppswinget var också någon ny.. fantastiskt roligt!


fyllt år har jag gjort med, fantastiska hela 21 år! en värdslig onöding tingelse.. men jag har fått lite fina saker, hårfön och hårprodukter.. lite pengar.. smått och gottigt :) nu är det sovadags för mig.. i morgon ska jag till karlskrona och gå på sailet..  och träffa linda! det ska bli kul. och mobba hennes bror för att han aldrig tycker någon mat är god.. :)

Av emelie - 4 augusti 2009 11:12

"-vart kommer bebisar i från?

-när en mamma och en pappa älskar varandra väldigt mycket, blundar dom hårt och önskar sig en.. "



jobb i kväll. blir fint, då hoppas vi på många bebisar.

Av emelie - 4 augusti 2009 01:37

näeej, nu ljög jag ju! i tisdags träffade jag jonna.. hon har fyllt år så jag var där med en blomma och smörgåstårta.. det var en mycket trevlig kväll.. det är en donna många bör avundas på, otroligt fin människa.

men det är alla mina vänner.. annars hade dom inte varit några.. :)

så allt som står på tisdagen, hände egentligen på onsdagen, och allt som står på onsdagen, hände på tordagen, tillsammans med det som redan står hände på torsdagen.. hängde ni med nu?


strunt samma, dagarna är oviktiga, det är händelserna som är det viktiga.

Av emelie - 3 augusti 2009 01:06

i vecka kvar på jobbet, en vecka till födelsedag.. en vecka till semester!
då ska många städer avverkas, kalmar, göteborg, karlskrona, helsingborg, bjuv, danmark (jag vet att det inte är en stad) och sist men inte minst stockholm. roadtrip från skåne till stockholm, gud så roligt!


denna vecka har bara bjudut på underbar festligheter.

jag åkte ner till min pappa i tisdags, där dracks öl och spelades volleyboll med far, bror och syster.. annika höll ställningarna på grillen :) sedan kom pillan hem hem till kalmar mitt i natten, så hon fick följa med och klippa mig på onsdagen i färjestan, bror var också med. så nu har jag jättekort, blont hår.. jag ahr inte riktigt vant mig än.. :S

sen var vi och gick lite på stan, men jag köpte inget, för det hade man ju inte råd med. tänkte jag skulle ha en plånbok eller en väska, för jag hade presentkort, men det fanns ju inte mycket vackert att hämta.. förutom en underbar väska från björn borg, men den kostade 600 spänn, så den fick vara.. men jag tänker på den fortfarande..


på kvällen så satt jag och pillan och drack bubbel på en filt med ett ljus tänt ute i gräset.. och det var inte otrevligt och tråkigt på nåt sätt. :)


på fredagen avr det fest och volleyboll i gen hemma hos far, mycket ska hinnas med på semestern! då var halva tjocka släkten där, eftersom vi är så många.. eller inte. närmare bestämt 10 stycken.. pappa, annika, två bröder, 1 syster, en faster och man plus bror, och fasters dotter och farmor..


men helgens stora smällkaramell var ju ändå lördagen. brännboll, grill, kajutan, bad och efterfest. sjukt roligt, underbart folk. lättsamt och trevligt. godaste maten, bästa domaren (jag så klart! ) och slutet gott allting gott. barnförbjudet eller inte. sen behöver man kanske inte orda så mycket mer om detta, skulle jag berätta skulle det ta över hela bloggen och jag skulle få kramp, men hemma är alltid bäst, och när agnarna skiljs från vetet är det inte lätt att ha tråkigt.



vilket för mig till en fundering.. jag kan inte skriva när jag vet att folk som känner mig läser..därför k'nner jag att hela bloggen har ändrat form och att det inte går att skriva tankar och funderingar och samtidigt förföka hålla någon form av distans till dessa. allt kommer så nära då.

jag hade kunnat rada upp en massa jag skulle behöva skriva av mig, och för mig är bloggen ett bra sätt.. men inte när jag vet ett någon eller två läser, som inte kanske borde.. fast det inte är hemligt blir allt så påtagligt och direkt.


nu ska jag försöka sova.. mår inge vidare i magen.. någon konstig känsla. klumpen flyttar sig från mage, till lunga.. från lunga till magen.. men konstigt nog sätter den sig inte i halsen..



"rädd för att förlora" -hur kan man vara rädd för att förlora när man inte spelar.. ?








Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards