Alla inlägg under november 2009

Av emelie - 11 november 2009 13:08

då har jag suttit på världens tråkigaste föreläsning, som jag inte förberett mig till.. detta gjorde att jag heller inte kudne delta i syftet med den. lite sur blir jag på mig själv faktiskt när jag tänker på vad och med vem jag kunde tillbringat dagen istället..  hade jag vetat detta hade jag inte vart hemma. end of story.


helgen tillbringades i Stockholm. mycket kul att se henne igen, händer allt fär sällan. men stockholm är absolut ignenting för mig.. så fort man kommer dit känner man hur pulsen ökar och stressen springer fortare förbi än jag. det kan helt enkelt inte vara nyttigt att bo där.


lite tjurig är jag på min mamma också.. men det är väl tydligen så det ska vara för hon verkar ju inte intresserad. jag är trött på att vara den "duktiga", den som alltid klarar sig själv och som aldrig behvöver hjälp. Tror hon på det själv? man kan inte säga att "du kommer i kläm" och se inte göra något åt det. nu har jag tröttnat lite.. tur att jag alltid är så "stark" så inget berör mig..

          ??



vad då "du vill ju ändå inte!" vem har sagt det? inte jag i alla fall, jag är inte främmande för tanken, men jag tycker ändå att den är skrämmande..


onsdag i dag = bondemys. kvällarna är kvalitet!

Av emelie - 5 november 2009 20:00

I don't think I know you,
don't think I ever will.
Am I in love with you,
Well I don't know still.
It may sound strange but I'm warning you
I may not be that nice.

Maybe baby I'm a heartbreaker
heart breaker
heart of ice

But I'm burnin'
burnin'
'cos you set my soul on fire.
Girl, I dont know what I'll do.

'Cos I'm burnin'
I'm burnin'
I'm burnin' with desire.
Yes I'm burnin' and it's all because of you.

We can't be together.
I'm not that kind of a guy.
I'll be gone and lost forever,
and you won't know why.

Don't get me wrong, I'm only warning you,
you'd be on your own.
Maybe baby I'm a heartbreaker
heart breaker
heart of stone.

But I'm burnin'
burnin'
'cos you set my soul on fire.
Girl, I dont know what I'll do.

'Cos I'm burnin'
I'm burnin'
I'm burnin' with desire.
I'm burnin' and it's all because of you.
Because of you.

Yes I'm burnin'
burnin'
'cos you set my soul on fire.
Girl, I dont know what I'll do.

Av emelie - 5 november 2009 08:34

ibland trodde jag, kanske, att det kunde bli något.. i bland var jag bombsäker på inte. det berättas så mycket som ska vara till gagn för mig, för att jag ska bli glad. men hur mycket av det har visat sig stämma? egentligen ingenting. jag har gett öppningar, hintar.. men dom tas inte. så nu får det vara då. tråkigt? ja jag vet inte. man bygger alltid upp ett försvar mot sig själv och sina känslor, jag gör det i alla fall. jag intalar mig själv att jag har känslor som jag kanske egentligen inte har. efter tillräckligt mycket övertalning blir känslorna verklighet. jag är nog schitzofren.

därför är resten upp till dig, omdet finns en rest? jag borde fattat detta redan första gången.. och jag vet att jag tänkte "inte en gång till, en till?!?" men vad gjorde jag åt det? ingenting..


jag saknar linda, det är raka svar, ärliga svar och inget krångel. hon är bra, den bästa.

ibland får jag för mig att säga något, då känns det som om ingen lyssnar. jag får inget gensvar och människor verkar bara trätta på det jag säger, tjatar jag? då är det enklare att vara tyst.

det har nog alltid varit så, jag är nog ganska snabb med att folk får prata med mig och inte jag med dom. jag kan dela med mig av saker de dagarna jag känner mig oberörd, som om dom ingenting betyder. men i dag, i dag skulle jag inte prata med någon om något.


ska till mormor och hjälpa henne bära ved i em. det ska bli ganska skönt faktiskt. har inte sett henne på tok för länge, en snabbis i veckan räknas inte. nu ska vi umgås, för mig är det kvalitetstid. att bära ved är en bonus.


just nu ligger kläder i tvättmaskinen.. det är ju inget roligt, själva tvätten är ju inte så farlig. mest när man ska vika i hop det. önskar i bland att jag hade någon som gjorde det åt mig. vilket i-landsproblem som någon sa.

jag har hittat mitt pass också, åker ju till spanien om 19 dagar.. jag ser ut som en häxa, allvarligt talat. det är ju tur att man inte använder passet mer än enstaka tillfällen. senast var för två år sedan. det hinner ju gå ut innan jag åker i gen sen efter spanien, det är ju tur.

har också hämtat upp 3 jackor från förrådet, hade ingen aning om att jag ahde så många, nu hånger allktså 6 jackor i, det som borde kallas hall men jag jag kallar, hatthyllan. varför köpte jag egentligen en ny jacka? jag hade lika gärna kunnat ha den jag hade förra året? därav kunde jag lagt ner dom penarna på skor, eller ha som fickpengar? idiot.. jaja, det är lätt att vara efterklok..  nu är det nog dags att gå ner i tvättstugan igen.. blä.




Av emelie - 2 november 2009 20:48

måndag kväll.. efter en svullad helg, fortsätter jag att äta godis. vilket jävla självdestruktivt beteende.. ? bara för att man har tränat en timme, så anser man att det är okej att äta 4 mackor och lite godis? -skärpning! jag kan inte ha sånt hemma.. jag måste lära mig det.


helgen har varit helt underbar! det har bjudits på lite allt möjligt faktiskt.. halloweenfest i lördags hos en tjej i klassen, mycket trelvlig fest. detaljer är onödiga, det hade det mesta som ska finnas när det är roligt, skönt folk, kära vänner, gott snacks.. och minttu! haha..

minttu är fantastiskt :)


att ha idéer är ganska bra, jag har nog rätt många idéer i bland. det gillar vi.


i helgen bär det av till stockholm! =)


Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards