Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Rubrik saknas

Av emelie - 31 mars 2009 19:06

en älskad vän sa att man måste lägga upp bilder, att det är det som gör bloggen intressant att läsa. men, jag skiter i bilderna. jag skrivet för mig själv och andra behöver inte läsa.. jag skriver mest för att jag finner det mysigt, enkelt och bekvämt.

jag gillar tanken av att vissa människor kanske läser, och jag ogillar tanken på att vissa andra läser. men det kan jag inte göra något åt.

jag har inte talat om för någon, en del vet ändå..


i morgon ska jag ha nypremiär för mina joggingbyxor. jag har inte köpt några nya eller så, men dom jag har, har legat i ide bra länge nu. morgonjoggingturer är underbara! ett par nya jogging skor skulle jag vilja ha, men dom jag har fungerar. faktiskt. det är nog mest att jag behöver en putt ut. jag skulle vilja ha sällskap i bland. längs vattnet. jag ville vilja ha en strand också. med en hårdare grusväg precis ovanför vattenkanten där jag kan springa. går det att ordna utan att den sköljs bort?  jag vill inte ha asfalt..

men eftersom jag inte har någon strand så får jag vänta lite med den idén tills jag kan flytta..


är det inte underbart att alltid vilja ha saker? det är inte roligt, men om jag kunde köpa allt jag ville ha hela tiden, skulle jag få öppna ett lagerhus, eller två. egentligen behöver jag ju inte det jag vill ha, vissa saker så klart, men oftast inte. det är vad HIPPHIPP skulle kalla ett I-landsproblem.



om jag skulle beskriva mitt sinnestillstånd skulle jag nog säga kär. i vem vet jag inte, inte i vad heller. kanske har det med sommartiden att göra. det är underbart att sitta uppkrupen i soffan och titta ut genom fönstret, och se att det är ljust fortfarande.  

det hela blir lite tydligare av bengt magnussons röst på nyheterna. den är mörk och manlig. en sån röst vill jag ha som säger god natt.




jag har en disk jag behöver ta tag i. men det gör jag sen. jag gillar ordet sen. jag använder det mot mig själv ofta. sen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emelie - 17 december 2011 14:34

Skilsmässa?   svårare att göra än att säga. 

Av emelie - 7 oktober 2010 07:31

någon sa "-dags för uppdatering?", någon annan sa "ska du blogga?"    jag har nog inte något svar på det.. det kommer lite när det kommer.. vanligen på hösten, då höstdeppen sätter klorna i min och tröttheten och de blåa ansikten kommer som ett bre...

Av emelie - 1 februari 2010 16:41

jag har trott att det är tisdag hela dagen. men nu jag tror det bara är måndag.   jag vill aldrig att det ska bli tisdag. jag vill ha dagen för 8 dagar sedan. då var det bra. jag hatar tisdagar, iallafall tisdagen i mon.   nu är ingen bra t...

Av emelie - 31 januari 2010 15:21

frustrerande dag. frustrerande gårdag. fan. jag surar lite i dag, för att jag inte kan säga vad jag vill, hur jag vill och till den jag vill.   känns som ett år av tomhet. det är egentligen bara en 12edels år, men alltså. bakgrunden talar int...

Av emelie - 27 januari 2010 17:05

i månad har gått.. inget nytt har hänt. ibland får jag panik för att jag står stilla och inte kommer någon vart.. varför kommer jag ingen vart?   skolan är skittråkig.. men det är bara 1  år kvar! ett år! ska jag inte lunna stå ut den korta tiden...

Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards