Direktlänk till inlägg 13 juni 2009

Rubrik saknas

Av emelie - 13 juni 2009 22:07

det har varit en fartfylld och fantastisk vecka! jag har börjat mitt jobb på förlossningen och bb och det måste vara det mest fantastiska jobb en människa kan ha. i alla fall ett av dom.

känslan som sprider sig i kroppen när en bebis tar sina första andetag och skriker första gånen, den är fantastisk! och jag gråter varenda gång! åå se mammans och pappans lycka.. ååh!

  sen är det inte lika roligt dom gångerna det inte går lika bra, men hittill

har det gått bra i slutänden.. och jag hoppas det fortsätter så.


jag harflyttat och bosatt mig i vetlanda över sommaren. det är en fin stad, ganska mysig faktiskt. men jag saknar redan vallgraven och grönområdena hemma i kalmar.. sjön. här finns ju inget vatten!?

 så jag bor i en etta, mitt i stan, möblerna kan jag räkna på ena handen.. men jag har ingen lampa, det borde jag verkligen se till å skaffa mig. det blir gärna väldigt mörkt utan.


vädret har ju inte varit annat än grått åå trisst, det har regnat hela veckan här uppe. kanske blir det bättre nu, det kan ju inte finna så mycket mer regn i molnen nu tycker jag.. jag skulle vilja känna en metrolog, meterolog, metreolog? (hur det nu stavas.. ?!) men en människa som kan det där med väder, skulle vara intresant.


kände att min blogg var väldigt rosa för tillfället, men det känns bra. i bland behöver man få vara rosa. fantasirosa.


idag har jag gått på stan och varit osynlig, det är inte dåligt så osynlig man kan bli om man bara har hög musik i lurarna och låtsas pilla med något eller titta i backen, eller åt ett annat håll. ingen ser mig då.

jag ser i alla fall inte dig. men kanske vill jag det, eller inte. jag vet inte..


midsommar nästa helg. då åker jag hem. fett nice!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emelie - 17 december 2011 14:34

Skilsmässa?   svårare att göra än att säga. 

Av emelie - 7 oktober 2010 07:31

någon sa "-dags för uppdatering?", någon annan sa "ska du blogga?"    jag har nog inte något svar på det.. det kommer lite när det kommer.. vanligen på hösten, då höstdeppen sätter klorna i min och tröttheten och de blåa ansikten kommer som ett bre...

Av emelie - 1 februari 2010 16:41

jag har trott att det är tisdag hela dagen. men nu jag tror det bara är måndag.   jag vill aldrig att det ska bli tisdag. jag vill ha dagen för 8 dagar sedan. då var det bra. jag hatar tisdagar, iallafall tisdagen i mon.   nu är ingen bra t...

Av emelie - 31 januari 2010 15:21

frustrerande dag. frustrerande gårdag. fan. jag surar lite i dag, för att jag inte kan säga vad jag vill, hur jag vill och till den jag vill.   känns som ett år av tomhet. det är egentligen bara en 12edels år, men alltså. bakgrunden talar int...

Av emelie - 27 januari 2010 17:05

i månad har gått.. inget nytt har hänt. ibland får jag panik för att jag står stilla och inte kommer någon vart.. varför kommer jag ingen vart?   skolan är skittråkig.. men det är bara 1  år kvar! ett år! ska jag inte lunna stå ut den korta tiden...

Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards