Alla inlägg den 15 juli 2009

Av emelie - 15 juli 2009 12:58

semestern är slut.. 10 fantastiska dagar..

grillning med jonna.. kan aldrig bli annat än trevligt och bra. jag längtar till nästa sommar, då kan vi dricka vin  i gen.. oslagbara primadonnor.


linda, älskade älskade linda var här.. lite grill, berusning och slappdagar. men vilken jävla grill då.. den gick inte tända, varken med skorsten eller tidningspapper. briketter är värdelösa.. eller är det jag, kan ju vara så.. därför håller jag mig alltid i köket, så grabbarna får grilla.. även om jag gärna lägger mig i i bland.. mycket underbart att du var här min kära..


sedan fortsatte veckan i kalmar. vägen dit, vilket jävla väder.. hällregn, åska, storm och hagel. 50km/h och ingen sikt genom vindrutan.. ett tag funderade jag på att jag behvövde öronproppar. smattrandet i taket var inget underbart ljud! det är ju det jag säger.. vem vill bo i nybro.. ?


onsdagskvällen landade hos pappa, grill och öl. är inte sommaren underbar? på tordagen klyvde jag lite ved, umgicks med faster och kusin och tittade på minsta brodern som körde runt, runt, runt i sin lilla elbil.


fredagen bjöd på fest i en skog utanför kalmar.. grill (såklart!) och massa annat gott. päronvodka, sprite och piggelin. det är det senaste.

prich fick vin på sina byxor, men det var knivens fel, inte mitt. ändå fick jag vara utan till maten, jag förstår inte.. ?

 nej det var en kul kväll.. det som hände därefter är vi tysta om.


lördagen var mest seg. många liter cola zero och massa filmer.. regn och rusk. tills lut tog vi tag i saken och 23.30 entrade vi mörbylånga och satte fart på festen i gen.. öl, nakenbad, gammal glass och kaffe stod på programmet. sjävlklart hoppade jag över kaffet. ;)


på söndagen, vitlöksbaguette och risifrutti till frukost. mycket gott. sedan åkte vi hem till norra vägen pillan och jag.. packa i hop, glömma hälften och ha för brottom för att städa. jag skulle ju på folkrace i vimmerby! vägen dit gick ju bra.. såg några race och sen somnade jag, mitt i finalen!?

efter att vi till slut krånglat oss i genom och mellan alla förbannade  människor om ska köra emot trafiken styrde jag till sist husvagnen hemåt. det ´gick bra.. men alltså, det är ju inte kul att köra bil! kärde nog sammanlagt fem timmar den dagen..


då var semestern slut.. om jag skulle berätta allt här skulle det aldrig gå vägen. nu har jag jobabt två nätter, två tråkiga, meningslösa och urusla nätter. ingenting att göra, vekligen ingenting!

 meen, jag har i alla fall inte rökt på tre dygn. och inte mamma heller. grattis till oss, men mest till henne.

lite tjurig är man kanske, men det går bra..

nus ka jag måla naglarna.. jag ska i väg och spela minigolf. i går spelade jag långgolf, på mitt sätt. gick väl så där. men jag har kul, så jag bjuder på felaktigheterna.


min bror har ingen tålamod. man ska inte prata när man fiskar.. då får man ingen fisk. -eller hur?! underbara människa.





Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards