Alla inlägg den 23 juli 2009

Av emelie - 23 juli 2009 22:08

i dag har jag varit duktig. eller nästan i alla fall. jag har börjat plugga, så jag kan nästan säga att jag kan urologin.. nu har jag bara 20 delar kvar att lära mig ich tiden är knapp. det ´går åt helvete. men i dag tyckte jag faktiskt att det var roligt. bara det håller i sig i mon. jag måste köpa ens tor påse godis. åå vad jag längtar till kalmar så jag kan komma i gång och träna igen. bodypump, ct, vattengympan.. gymmet.. joggingrundorna på morgonen..
åååh..


jag har gjort en välgärning i dag också!! jag har äntligen anmält mig till donationsregistret! jag har haft ett kort i plånboken hur länge som helst, men är jag också med i registret, det känns bra. lite konstigt också faktiskt, att mina kroppsdelar ska delas ut till någon annan.. det är en märklig tanke.. själva Jag är död, men mina kroppsdelar lever.. är man verkligen död då? det är en fråga det inte fins något svar på.. man får ta ställning själv.


i kväll har jag jobbat. och äntligen en förlossning! jag måste ha någon ond ande över mig för det är lugnt varje pass jag jobbar nu för tiden. så jag hade med mig en skolbok och var ganska inställd på att få en lugn kväll.. men så kom det en! .. men jag hade BB så jag fick inte vara med i alla fall.. :( menjag ahr i alla fall övat på min engelska och blivit någon form av miniexpert på ESBL. -det är inte alla som blir det över en kväll..


en stor fundering har jag som jag måste söka svar på i kväll.
När en person ligger lågt i sitt blodvärde, dvs har ett lågn Hb behandlas denne med järntabletter. Varför? är järnet med i bildningen av hemoglobin på något sätt? om du vet hur detta hänger i hop får du gärna svara på detta!
jag ska googla nu.. 

Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards