Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Rubrik saknas

Av emelie - 21 april 2009 01:19

jag vill vara 13 år, tro att jag äger världen och inte bry mig om någonting. då skötte alla andra allting. jämt.

mat fanns, om man ville ha, man behövde aldrig bekymra sig för räkningar, kläder och att gå i skolan. det fanns inga krav.

jag valde att inte ha några krav. de krav som människor ev satte upp, innan dom misströstade och insåg att det inte var någon idé, struntade jag i. men på den tiden gjorde det ingenting, då var man liten och omogen. det "tillhörde". i dag kan man inte göra så. hur gärna man än vill. tyder det på mognad? aktivister, är dom omogna då?


kan man tvingas att bli vuxen fortare än vad som egentligen är själsligt nyttigt? hela människan måste hänga med, jag tror inte alltid man gör det. utåt verkar allt så "moget" och bra, men egentligen vill man inget heller än att krypa upp i mammas knä och förbanna sig över hur dum världen är och säga "jag vill aldrig bli vuxen".


denna knäplatsen har någon annan tagit. så har det nog alltid varit. jag ahr alltid rett mig själv och ingen har därför heller aldrig behövt bry sig. men det är itne alltid man vill klara sig själv. i bland behöver man en kram eller två och kanske ett "jag hejjar på dig".

ibland behöver man bara ett knä att ligga i och en arn runt sig, ord är i bland överflödiga. det är den trygghet som knät utger man vill åt. att bara få krypa i hop och bli fem år och sluta tänka för en stund. få gråta, vara och se ut hur man vill, när man vill.


ibland är världen orättvis, ganska ofta skulle en del kontra med. men om man tänker efter, är man så olyckligdå? eller olyckligt lottad? men vem bestämmer vad/vem man ska jämföra med. kan man inte få jämföra med sig själv? alla vet själva hur de mår, alltså vet dom också när det är obaland i själen och då blir världen orättvis. det hänger bara i hop så.



nu var det länge sedan man vaknade på rosa moln av att solen sken in genom fönstret. att kroppen är helt utvilad och att den stundande dagen är något att se fram emot. existerar det när man omsluts av mörker? det är hopplöst tråkigt att inte se all den glädjen folk sprider ut och solen ger till alla. och allt. blommorna, tröden och gröset blommar. kärleken spirar i folks små hjärtan. vilka kriterier ska man uppfylla för att få deltaga? måste man delta?

jag tror varje människa egentligen vill det, men alla kan inte.



naglarna spricker, huden blir grå och håret glanslöst. jag har vandrat in i sista-panik-pluggandet-innan-tenta-perioden. ständigt sympatikus och ofungerande peristaltik. coffeintabletter och hög musik. nu ska jag springa en runda. eller ska jag skriva lite till, och springa sen? vart går gränsen? finns det gränser?

världen är så jävla diffus, som en fuktskada. ojämn, skavd och smärtsam.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emelie - 17 december 2011 14:34

Skilsmässa?   svårare att göra än att säga. 

Av emelie - 7 oktober 2010 07:31

någon sa "-dags för uppdatering?", någon annan sa "ska du blogga?"    jag har nog inte något svar på det.. det kommer lite när det kommer.. vanligen på hösten, då höstdeppen sätter klorna i min och tröttheten och de blåa ansikten kommer som ett bre...

Av emelie - 1 februari 2010 16:41

jag har trott att det är tisdag hela dagen. men nu jag tror det bara är måndag.   jag vill aldrig att det ska bli tisdag. jag vill ha dagen för 8 dagar sedan. då var det bra. jag hatar tisdagar, iallafall tisdagen i mon.   nu är ingen bra t...

Av emelie - 31 januari 2010 15:21

frustrerande dag. frustrerande gårdag. fan. jag surar lite i dag, för att jag inte kan säga vad jag vill, hur jag vill och till den jag vill.   känns som ett år av tomhet. det är egentligen bara en 12edels år, men alltså. bakgrunden talar int...

Av emelie - 27 januari 2010 17:05

i månad har gått.. inget nytt har hänt. ibland får jag panik för att jag står stilla och inte kommer någon vart.. varför kommer jag ingen vart?   skolan är skittråkig.. men det är bara 1  år kvar! ett år! ska jag inte lunna stå ut den korta tiden...

Presentation


livet är en gåva värd att vara rädd om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards